Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Psikoloji | İİF122 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bireyin çevresinde yer alan insan ve grupların, onun üzerindeki etkilerinin incelenmesi, kendi benlik ve kimliğini yitirmeksizin başkalarıyla uyumlu ilişkiler kurabilme becerisi elde edilmesi bu dersin ana amaçları arasında yer almaktadır. |
Ders İçeriği |
Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek. |
Ders Kaynakları |
1] Kağıtçıbaşı, Ç. (2003). Yeni İnsan ve İnsanlar, Sosyal Psikolojiye Giriş. Evrim Yayınevi. İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji ve tarihsel gelişimi | |
2 | Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemler | |
3 | Sosyal etki ve uyma | |
4 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim | |
5 | Sosyal Etkileşim | |
6 | Kamuoyu ve propaganda | |
7 | Grup ve Grup Süreçleri | |
8 | Grubun tanımı ve unsurları | |
9 | Grubun iletişim yapısı ve birey üzerindeki etkileri | |
10 | Gruplar arası ilişkiler | |
11 | İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci | |
12 | Medyanın Tutum Ve davranışlara etkisi | |
13 | Şiddet ve Saldırganlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal etki biçimlerini tanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Birey olarak insan davranışlarını tanımlama becerisi kazanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Grubun, birey davranışları üzerindeki etkisini kavrar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Davranışları belirleyen tutumları öğrenir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İnsan davranışlarını yönlendiren unsurları tanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal etki biçimlerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey olarak insan davranışlarını tanımlama becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grubun, birey davranışları üzerindeki etkisini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranışları belirleyen tutumları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan davranışlarını yönlendiren unsurları tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |