Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis I | İİF207 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Malik'in "el-Muvatta", Ahmed b. Hanbel'in "el-Müsned" ve Buhari'nin el-"Camiü's-Sahîh" adlı eserinin tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kitabü'l-Fiten" bölümündeki hadisler. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Buhari'nin el-Camiü's-Sahih eserinin Kitabü'l-Fiten bölümü. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Buhari ve Müslim’den İman bölümünden hadisler | |
2 | Buhari ve Müslim’den İlim bölümünden hadisler | |
3 | Ebu Davud’dan Abdest bölümünden hadisler | |
4 | Tirmizî’den Cuma bölümünden hadisler | |
5 | Tirmizî’den Hac bölümünden hadisler | |
6 | Ebu Davud’dan Namaz bölümünden hadisler | |
7 | Nesaî’den Oruç bölümünden hadisler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Nesaî’den Alışveriş bölümünden hadisler | |
10 | İbn Mâce’den Şehadet bölümünden hadisler | |
11 | İbn Mâce’den Bed’il-Halk bölümünden hadisler | |
12 | Buharî’den Edeb bölümünden hadisler | |
13 | Müslim’den Edeb bölümünden hadisler | |
14 | Buharî’den İtisam bölümünden hadisler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. | |||
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | |||
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |