EN
  • Anasayfa
  • İİF207 Hadis I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İİF207 - Hadis I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis I İİF207 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak.

Ders İçeriği

Malik'in "el-Muvatta", Ahmed b. Hanbel'in "el-Müsned" ve Buhari'nin el-"Camiü's-Sahîh" adlı eserinin tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kitabü'l-Fiten" bölümündeki hadisler.

Ders Kaynakları Ders Notları
Buhari'nin el-Camiü's-Sahih eserinin Kitabü'l-Fiten bölümü.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 114
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Buhari ve Müslim’den İman bölümünden hadisler
2 Buhari ve Müslim’den İlim bölümünden hadisler
3 Ebu Davud’dan Abdest bölümünden hadisler
4 Tirmizî’den Cuma bölümünden hadisler
5 Tirmizî’den Hac bölümünden hadisler
6 Ebu Davud’dan Namaz bölümünden hadisler
7 Nesaî’den Oruç bölümünden hadisler
8 ARA SINAV
9 Nesaî’den Alışveriş bölümünden hadisler
10 İbn Mâce’den Şehadet bölümünden hadisler
11 İbn Mâce’den Bed’il-Halk bölümünden hadisler
12 Buharî’den Edeb bölümünden hadisler
13 Müslim’den Edeb bölümünden hadisler
14 Buharî’den İtisam bölümünden hadisler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir.
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek.
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar.
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3