Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis II | İİF206 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Sahih-i Müslim ve dört sünen kitabının detaylı tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kütabü'r-Rikâk" bölümündeki hadisler. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları.
Buharî: "Kitabü'l-Fiten" |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
10 | İbn Ebi Şeybe'nin Musannef’inden seçme hadisler | |
10 | İbn Ebi Şeybe'nin Musannef’inden seçme hadisler | |
10 | İbn Ebi Şeybe'nin Musannef’inden seçme hadisler | |
14 | Abdürrezzak- Musannef’inden seçme hadisler | |
14 | Abdürrezzak- Musannef’inden seçme hadisler | |
14 | Abdürrezzak- Musannef’inden seçme hadisler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | |||
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği kazandırmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği kazandırmak. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |