Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Tarihi II | İİF212 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Amaç |
Öğrencilere Abbasiler döneminden başlayıp Osmanlı öncesi Türk İslam coğrafyası ve bu coğrafyalardaki gelişmeler hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Abbasiler, Kuzey Afrika'daki ilk müslüman devletleri, Tolunoğulları, İhşidiler, Fatımiler, Eyyubiler, Memlükler, Endülüs, Sacoğulları, Büveyhiler, Saffariler, Selçuklular tarihi. |
Ders Kaynakları |
Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi
Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi II-III, İstanbul 2013. İsmail Yiğit, Emeviler (661-750), İstanbul 2017. Mustafa Fayda, Hulefa-yı Raşidin Devri Dört Halife Dönemi, İstanbul 2014. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hz. Peygamber yönetiminden Halife yönetimine geçiş ve Hilafet meselesi. | |
2 | Hz. Ebu Bekir’in halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ebu Bekir döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | |
3 | Hz. Ömer’in halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ömer döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | |
4 | Hz. Osman’ın halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Osman döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | |
5 | Hz. Ali’nin halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ali döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | |
7 | Hz. Hasan dönemi ve Hulefâ-yı Râşidîn döneminin genel değerlendirmesi | |
7 | Hz. Hasan dönemi ve Hulefâ-yı Râşidîn döneminin genel değerlendirmesi | |
8 | Emeviler dönemi ve Hilafetin saltanata dönüşmesi meselesi. | |
9 | Süfyaniler dönemi siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | |
10 | Yönetimin Süfyanilerden Mervanilere geçişi ve Mervaniler dönemi siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | |
11 | Mervaniler dönemi büyük fetih hareketleri. | |
12 | Duraklama dönemi ve çöküş. | |
13 | Emeviler döneminin genel değerlendirmesi. | |
13 | Emeviler döneminin genel değerlendirmesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk devletlerinin yönetim anlayışları, dinî gelenekleri ve ortaya koymaya çalıştıkları devlet düzenini tanır. | |||
Abbasi devletinin kuruluşunu sağlayan ihtilalin safhalarını özetler. | |||
Abbasi tarihinin dönemlerini ve özelliklerini ifade eder. | |||
Abbasiler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri açıklar | |||
Türklerin İslamı kabulünden sonra İslama olan hizmetleri ve kurdukları devletleri tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk devletlerinin yönetim anlayışları, dinî gelenekleri ve ortaya koymaya çalıştıkları devlet düzenini tanır. | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Abbasi devletinin kuruluşunu sağlayan ihtilalin safhalarını özetler. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Abbasi tarihinin dönemlerini ve özelliklerini ifade eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Abbasiler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri açıklar | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Türklerin İslamı kabulünden sonra İslama olan hizmetleri ve kurdukları devletleri tanır. | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |