EN
  • Anasayfa
  • İİF214 İslam Felsefesi I (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İİF214 - İslam Felsefesi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Felsefesi I İİF214 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren Doç. Dr. Kemal GÖZ
Amaç

İslam Felsefesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Kindi’den İbn Rüşd’e kadar Müslüman filozofların yaptıkları felsefeyi tahlil etmek.

Ders İçeriği

İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak.

Ders Kaynakları Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986.
İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 14 1 14
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 82
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İslam’da Düşünce Hikmete Giriş
2 İslam Felsefesi İsimlendirilmesi ve Özgünlüğü Tercüme Dönemi
3 İslam Felsefesi ve Felsefi Ekollerin Teşekkülü
4 Meşşailik ve Kindi
5 Tabiatçılık ve Zekeriyya er-Razi, Dehrîlik ve İbn Ravendi
6 Erdem ve Felsefe
7 ARA SINAV
8 İslam Filozoflarının Tanıtımı Farabi, İbni Sina
9 İhvan-ı Safa
10 Gazali ve Felsefe
11 İbn Rüşd,
12 İbn Miskeveyh
13 İslam Felsefesi Batı Felsefesi Karşılaştırmaları
14 YARIYIL SONU SINAVI
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam Felsefenin diğer felsefi ekollerle ilişkisini öğrenir Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İslam felsefesi alanında birikim sağlar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslam felsefesi açısından sağlam bir temel oluşturur. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
İslam felsefesi çalışmaları için her zorunlu bilgileri öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İslam Felsefenin diğer felsefi ekollerle ilişkisini öğrenir - - 5 - - - - - - -
İslam felsefesi alanında birikim sağlar. - - - - - - - 5 - -
İslam felsefesi açısından sağlam bir temel oluşturur. - - - 5 - - - - - -
İslam felsefesi çalışmaları için her zorunlu bilgileri öğrenir. - - - - - - 5 - - -