Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) | İİF319 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabileceklerdir. |
Ders İçeriği |
Özel Eğitim dersi içinde, özel eğitim nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, özel eğitimin tarihsel gelişim süreci nasıldır, özel gereksinimli bireylerle çalışan uzmanlar kimlerdir, özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler nelerdir, özel eğitimde ailenin rolü nedir, erken çocukluk özel eğitimi nedir, özel gereksinimi olan bireylerin özellikleri nelerdir konuları yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ümit Şahbaz, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019.
Ümit Şahbaz, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci özel eğitimde değerlendirme sürecini tartışabilecektir. | |||
Öğrenci Türkiye'deki kaynaştırma uygulamalarını tartışabilecektir. | |||
Öğrenci özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. | |||
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. | |||
Öğrenci özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci özel eğitimde değerlendirme sürecini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci Türkiye'deki kaynaştırma uygulamalarını tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |