EN
  • Anasayfa
  • İİF319 Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF319 - Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) İİF319 5 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabileceklerdir.

Ders İçeriği

Özel Eğitim dersi içinde, özel eğitim nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, özel eğitimin tarihsel gelişim süreci nasıldır, özel gereksinimli bireylerle çalışan uzmanlar kimlerdir, özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler nelerdir, özel eğitimde ailenin rolü nedir, erken çocukluk özel eğitimi nedir, özel gereksinimi olan bireylerin özellikleri nelerdir konuları yer almaktadır.

Ders Kaynakları Ümit Şahbaz, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019.
Ümit Şahbaz, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
2 Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireyler ve RAM Süreci Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
3 Görme Yetersizliği Olan Bireyler Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Ortopedik Yetersizliği Olan Bireyler Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 İletişim Dil ve Konuşma Yetersizliği Olan Bireyler Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Zihin Yetersizliği Olan Bireyler Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav (Vize) Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 YERDEKİ YILDIZLAR FİLMİNİN ÖZEL EĞİTİM BAKIMINDAN ELEŞTİRİSİ Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Sol Ayağım Adlı Kitabın Değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
15 Final Sınavı Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci özel eğitimde değerlendirme sürecini tartışabilecektir.
Öğrenci Türkiye'deki kaynaştırma uygulamalarını tartışabilecektir.
Öğrenci özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir.
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir.
Öğrenci özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci özel eğitimde değerlendirme sürecini tartışabilecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci Türkiye'deki kaynaştırma uygulamalarını tartışabilecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. - - - - - - - - - -