Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an'da Ana Konular | İİF321 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bütün dinlerin, felsefelerin, ideolojilerin ve dünya görüşlerinin kendilerini tanımlamak için birim almak, üzerinde durmak ve bir tanımlama yapmak zorunda oldukları temel kavramlar olan “Allah, Âlem ve İnsan” kavramları yardımıyla Kur’ân’ın dünya görüşünün ana hatlarıyla ortaya konulması, bu görüşle oluşturulan temel boyutlar olarak, Kur’ân’ın nazarî (itikâd, ahlâk) ve amelî (ibâdât, muâmelât, ukûbât) yönlerinin bütün alanlarıyla sistematik biçimde incelenerek, Kur’ân’ın bu alanlardaki evrensel nitelikli nihâî hedeflerinin belirlenmesi, Kur’ân’ın muhtevasına dair bu özlü ve sistematik bilgilerle de, hem tarihte oluşan İslâm kültür ve medeniyetinin, hem de günümüzdeki dînî problemlerin ve çözümlerinin Kur’ân merkezci bir yaklaşımla gözden geçirilip değerlendirilebilmesini temin edecek, her zaman için geçerli bir alfabe ve her zaman için sabit bir kriter oluşturulması amaçlanır. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
ders kitabı
ders kitabı ders kitabı ders kitabı ders kitabı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|