Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an Tarihi | İİF323 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur’an’ın metinleşmesi sürecinin ve ilk tefsir çalışmalarının, tefsir ekolleri ve Kur’an’a farklı yaklaşımların incelenmesi dersin temel hedefleri arasında yer almaktadır. |
Ders İçeriği |
Kur’an’ın metinleşmesi sürecinin, Kur’an tefsirini gerekli kılan nedenlerin, Tefsir tarihini, kaynaklarını, Tefsir ilminin tarihi sürecini: Peygamber Dönemi, Sahabe dönemi, Tabiin Dönemi ve müteakip dönemleri; Tefsir okullarını ve örneklerini ve Tefsir’de son dönem gelişmeleri aşağıdaki program çerçevesinde tanıtılması. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. İsmail Cerrahoğlu, Kur'an Tarihi, İstanbul: 2015
Osman Keskioğlu, Kur’an Tarihi, İstanbul 1953. Mehmed Sofuoğlu, Tefsire Giriş; İstanbul: 1981 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|