Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Bilimler Metodolojisi | İİF343 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel yöntemin ilkeleri, bilim ve kuram arasındaki ilişki, bilimsel yaklaşımlar, araştırma tipleri, ve araştırmalarda takip edilmesi gereken aşamaları ve tekniklerini kavramak. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmalara ilişkin kuram, kavram, yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi. |
Ders Kaynakları |
Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Ünv. Yay., İstanbul Kozak, M. (2014) Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yayım ve Yazım Teknikleri Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma: Bilimin yapı taşları, tümdengelim tümevarım | |
2 | Araştırma Yöntemlerine Giriş: Uygulamalı ve temel araştırmalar | |
2 | Bilim ve Bilim Tarihi | |
3 | Araştırma Süreci: Ön verilerin toplanması, kaynak taraması, sorunun tanımlanması | |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | |
4 | Araştırma Süreci: Değişkenler, kuramsal yapının belirlenmesi, varsayımların oluşturulması | |
5 | Araştırma süreci: Araştırmanın tasarımı, çalışmanın amacı, araştırmanın tipi, araştırmacının rolü, analiz birimi, zaman boyutu, deneysel tasarım | |
6 | Değişkenlerin Ölçülmesi: Ölçekler, sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oran ölçekleri, veri toplama yöntemleri, kantitatif veri toplama araçları, tasarımları | |
6 | Nicel ve Nitel Yöntemler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Veri Analizi: Güvenilirlik ve güvenilirlik analizi | |
8 | Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması | |
9 | Veri Analizi: Geçerlilik ve açıklayıcı faktör analizi | |
9 | Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) | |
10 | Veri Analizi: Ki kare ve t testi / ANOVA, korelasyon analizi | |
11 | Veri Analizi: Çoklu regresyon | |
12 | Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma | |
12 | Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) | |
14 | Ödev Sunumları | |
14 | Ödev Sunumları | |
14 | Bilimsel Araştırma Raporunun Hazırlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırmanın tasarımını yapabilmek. | |||
SPSS istatistik programı ile veri analizi yapabilmek. | |||
Araştırma sonuçlarını yorumlayabilmek ve raporlayabilmek | |||
Araştırma sürecinde veri toplama tekniklerini açıklayabilmek | |||
Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırmanın tasarımını yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SPSS istatistik programı ile veri analizi yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sonuçlarını yorumlayabilmek ve raporlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sürecinde veri toplama tekniklerini açıklayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |