Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis IV | İİF306 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel hadis kaynaklarından, hadis şerhlerinden, hadis ilimlerine dair eserlerden bölümler okuyarak öğrencinin hadis birikimini artırmak. |
Ders İçeriği |
HADİSLERİN VÜRÛD SEBEPLERİ İLMİ, GARİBU'L-HADİS İLMİ, İLELÜ'L-HADİS İLMİ, MUHTELİFU'L-HADİS İLMİ, NASİH-MENSUH İLMİ, HADİS ŞERHİ İLMİ, CERH ve TA'DİL İLMİ, HADİS RAVİLERİ İLMİ KAYNAKLARINDAN SEÇİLEN ARAPÇA METİNLERİN OKUNMASI. |
Ders Kaynakları |
el-Luma' fî esbabi'l-hadis / Hafız Celaleddin es-Suyuti
Garibü'l-hadis / Ebû Muhammed Abdullah b. Müslim b. Kuteybe Dîneverî İbn Kuteybe Te'vilu muhtelifi'l-hadis. / Ebû Muhammed Abdullah b. Müslim b. Kuteybe Dîneverî İbn Kuteybe el-Beyân ve't-ta'rif fî esbabi vürudi'l-hadisi'ş-şerif. / Burhaneddin İbrâhim b. Muhammed b. Kemâleddin İbn Hamza |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis metinlerini okuma ve anlama faaliyetine katkı sağlayacak hadis şerhlerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis şerhlerini okuma ve anlama yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadisleri yorumlamanın ilke ve esaslarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis metinlerini okuma ve anlama faaliyetine katkı sağlayacak hadis şerhlerini tanır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Hadis şerhlerini okuma ve anlama yeteneği kazanır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Hadisleri yorumlamanın ilke ve esaslarını öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |