Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvuf I | İİF310 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Amaç |
Hz. peygamber döneminden Tasavvufun teşekkül devrine kadar İslam düşünce hayatının önemli bir sacayağı olan tasavvuf tarihi ile ilgili bilgileri öğrencinin kazanımına sunmak. Tasavvuf I daha ziyade ilk dönem mektepler üzerinde durur |
Ders İçeriği |
Hz. Peygamber dönemindeki zühd hayatı, Tabiîn dönemi zühd hayatı Tasavvufun Oluşumu Zühd ve Tasavvuf Dönemi farklılıkları İlk dönem tasavvuf ekolleri Tasavvuf Tarihinin ilk dönem önemli isimleri |
Ders Kaynakları |
Tasavvuf Tarihi, Abdurrezzak Tek
Yedi Sufi'den Çağrı, Aliye çınar
Tasavvuf Tarihi, Abdurrezzak Tek Yedi Sufi'den Çağrı, Aliye çınar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvufun tanımı, konusu, gayesi ve kaynakları. | Gösterim |
2 | Tasavvuf ve mistisizm. Evrensel bu iki akım arasındaki farklar ve etkileşimler | Gösterim |
3 | İslam düşünce tarihinde tasavvufun yeri ve önemi | Gösterim |
4 | Tasavvufun diğer ilimlerle münasebeti ve etkileri. | Gösterim |
5 | Zühd dönemi, genel özellikleri ve bu dönemi temsil eden zâhidler. | Gösterim |
6 | Tasavvuf dönemi ve öne çıkan mutasavvıflar. | Gösterim |
7 | Tasavvufî ekollerin oluşumu ve bu ekollerin temsilcileri. | Gösterim |
8 | Tasavvufî kavramların teşekkülü ve kazandıkları işarî manaların değerlendirilmesi. | Gösterim |
9 | Tasavvuf literatürünün doğuşu ve dini metinlerin tasavvufî açıdan yorumlanması. | Gösterim |
10 | Sünnî tasavvufun temellendirilmesi ve İmam Gazzalî | Gösterim |
11 | Heterodoks zümreler (Hulûliyye, İbâhiyye, İttihâdiyye) | Gösterim |
12 | İbnü’l-Arabî ve öğretisi | Gösterim |
13 | Ekberî ekol ve Anadolu’daki uzantısı | Gösterim |
14 | İşrâkîlik anlayışı ve bu geleneğin temsilcileri | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasavvufun İslam düşüncesindeki yerini ve önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasavvufun İslam düşüncesindeki yerini ve önemini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |