EN
  • Anasayfa
  • İİF320 Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF320 - Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) İİF320 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Bu derste sınıf yönetimi ile öğretimin niteliği arasındaki ilişki, sınıf içinde olumlu öğrenme ortamı oluşturma yöntemleri ve sınıf içinde karşılaşılan davranış problemlerin üstesinden gelmek için kullanılan yaklaşımların öğretilmesi hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma.

Ders Kaynakları Sınıf Yönetimi, edit; Mehmet Şişman - Selahattin Turan, Pegem Akademi Yayınları, 12. Baskı, ANKARA
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sınıf Yönetimi: Kavramsal Çerçeve Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 İstenen Davranışların Desteklenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Disiplin ve Sınır Koyma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Eğitim Ortamının Fiziksel Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Sınıf İçi Kurallar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Güdüle(n)me (MOTİVASYON) İletişim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Zaman Yönetimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Öğretmen Veli Görüşmeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Öğretmenin Rolleri ve Liderlik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sınıf Yönetimi Değişkenleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Davranış Yönetimi Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir.
Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar.
Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar
Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar
Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir. - - - - - - - - - -
Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. - - - - - - - - - -
Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - -
Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar - - - - - - - - - -
Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. - - - - - - - - - -