EN
  • Anasayfa
  • İİF322 Halk İnançları (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF322 - Halk İnançları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk İnançları İİF322 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Dinlerde yer alan belli başlı batıl inanışların ve uygulamaların nasıl var olduğunun, nasıl gerçekleştiğinin, özgün niteliklerinin neler olduğunun,insanlar tarafından nasıl düşünüldüğünün, kutsalla nasıl bir ilişki içerisinde olduklarının ortaya konulmasıdır.

Ders İçeriği

Halk inançlarının tanımı, konusu, alanı, mahiyeti; Halk İnanışları araştırma teknikleri; Türk toplumunda görülen geçiş dönemleri (doğum, sünnet, evlenme, ölüm), bereket, uğuruğursuzluk, halk hekimliği ile ilgili inanışlar ve bu inanışların kökeni.

Ders Kaynakları Sedat Veyis Örnek Halk Bilim, Ankara1995.
Sedat Veyis Örnek Sivas ve Çevresi, Ankara, Ali Çelik, İslamın kabul ve Reddettiği Halk İnançları, İstanbul 1995.
Hikmet Tanyu Ankara ve Çevresinde Adak ve Adak Yerleri, Ankara 1967,
Halk İnanışları El Kitabı Ed. Ahmet Hikmet Eroğlu, Durmuş Arık, Ankara 2017
Türk Halk İnanışları, Harun Güngör-Bekir Köylü, Kayseri 2014
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. - - - - - - - - - -
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir. - - - - - - - - - -
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar. - - - - - - - - - -
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur - - - - - - - - - -
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir - - - - - - - - - -