Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvuf II | İİF409 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Amaç |
Tasavvuf müesseselerin ortaya çıkış sürecini göz önüne alarak Osmanlı coğrafyasında dini ve sosyal hayattaki etkisini değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Tasavvufun müesseseleşmesi. Tarikatların ortaya çıkış süreci. Selçuklular döneminde tarikatların dini hayata etkisi. Tasavvufî mekteplerin Anadolu’ya gelişi. Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik Tasavvufun tartışmalı konuları |
Ders Kaynakları |
1. Reşat Öngören, Osmanlılarda Tasavvuf, İstanbul 2000.
2. Mustafa Kara, Osmanlılarda Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul 2008. 3. H. Kamil Yılmaz, Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul 2004. 4. Mustafa Kara,Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, İstanbul 1995. 5. Ahmet Yaşar Ocak, Osmanlı Toplumunda Zındıklar ve Mülhidler, İstanbul 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvufun müesseseleşmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tarikatların ortaya çıkış süreci. | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Selçuklular döneminde tarikatların dini hayata etkisi | Ders |
4 | Tasavvufî mekteplerin Anadolu’ya gelişi | Ders |
5 | Temel tasavvuf müesselerinin temsilcileriyle tanıtılması. | Ders |
6 | Ahmed Yesevî ve Yesevilik | Ders |
7 | Tarikatların Osmanlı coğrafyasında dinî, sosyal ve siyasi açıdan etkileri. | Ders |
8 | Mevlana ve Mevlevilik kültürü | Ders |
9 | Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik | Ders |
10 | Bayramiyye, Celvetiyye, Nakşbendiyye, Halvetiyye ve Temsilcileri | Ders |
11 | Osmanlılarda tasavvuf kaynaklı hareketler | Ders |
12 | Tekke kültürü ve sembolleri | Ders |
13 | Tasavvufun tartışmalı konuları | Ders |
14 | Tasavvufun yasaklanma ve tarikatların kapanma süreci. Günümüzde tasavvuf ve tarikat algısı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|