Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis III | İİF305 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kaynaklarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler |
Ders Kaynakları |
Ahmed b. Hanbel, el-Müsned
el-Buhârî, el-Câmiu's-sahîh Müslim, el-Câmiu's-sahîh İbn Mâce, es-Sünen et-Tirmizî, es-Sünen Ebû Dâvûd, es-Sünen |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Buhari ve Müslim’den İman bölümünden hadisler | |
2 | Buhari ve Müslim’den İlim bölümünden hadisler | |
3 | Ebu Davud’dan Abdest bölümünden hadisler | |
4 | Tirmizî’den Cuma bölümünden hadisler | |
5 | Tirmizî’den Hac bölümünden hadisler | |
6 | Ebu Davud’dan Namaz bölümünden hadisler | |
7 | Nesaî’den Oruç bölümünden hadisler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Nesaî’den Alışveriş bölümünden hadisler | |
10 | İbn Mâce’den Şehadet bölümünden hadisler | |
11 | İbn Mâce’den Bed’il-Halk bölümünden hadisler | |
12 | Buharî’den Edeb bölümünden hadisler | |
13 | Müslim’den Edeb bölümünden hadisler | |
14 | Buharî’den İtisam bölümünden hadisler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis kaynaklarını nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis metinlerini okuma ve anlama kabiliyeti kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | |||
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis kaynaklarını nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hadis metinlerini okuma ve anlama kabiliyeti kazanır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |