Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis III | İİF305 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kaynaklarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler |
Ders Kaynakları |
Ahmed b. Hanbel, el-Müsned
el-Buhârî, el-Câmiu's-sahîh Müslim, el-Câmiu's-sahîh İbn Mâce, es-Sünen et-Tirmizî, es-Sünen Ebû Dâvûd, es-Sünen |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
100
|
Ek Dersler
|
100
|
Kategori
|
100
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
100
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Müsned‘ten Müsned-i Ebî Bekir bölümünden hadisler | Ders |
2 | Müsned‘ten Müsned-i Ebî Bekir bölümünden hadisler | Ders |
1 | Müsned‘ten Müsned-i Ebî Bekir bölümünden hadisler | Ders |
4 | Müsned‘ten Müsned-i Ömer bölümünden hadisler | Ders |
4 | Müsned‘ten Müsned-i Ömer bölümünden hadisler | Ders |
4 | Müsned‘ten Müsned-i Ömer bölümünden hadisler | Ders |
4 | Müsned‘ten Müsned-i Ömer bölümünden hadisler | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Taberani Mu'cem'den seçme hadisler | Ders |
9 | Taberani Mu'cem'den seçme hadisler | Ders |
9 | Taberani Mu'cem'den seçme hadisler | Ders |
12 | Tayalisi Müsned'den seçme hadisler | Ders |
12 | Tayalisi Müsned'den seçme hadisler | Ders |
12 | Tayalisi Müsned'den seçme hadisler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis kaynaklarını nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis metinlerini okuma ve anlama kabiliyeti kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | |||
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis kaynaklarını nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hadis metinlerini okuma ve anlama kabiliyeti kazanır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |