Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ebru | İİF362 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Ebru kelimesini detaylarıyla incelemek. Ebru sanatının ilk örneklerinin verildiği 15. yüzyıldan günümüze değin gelişim sürecini öğrenmek. Ebru sanatının Osmanlı sanatı içindeki yerini ve günümüzdeki durumunu mukayeseli olarak incelemek. Tarihi örneklerde renk ve kompozisyon düzenini görerek bugüne ışık tutacak referansları elde etmek. |
Ders İçeriği |
Ebru kelimesinin etimolojisi ve görüş farkları, ebru sanatının ilk örnekleri ve dünyada yayılma haritası, yüzyıllara göre ebru örnekleri ve renk – kompozisyon düzenleri, günümüzde ekoller ve problemler. |
Ders Kaynakları |
M. Uğur Derman, Türk Sanatında Ebru, Ak Yayınları, Ankara 1977.
Hikmet Barutcugil, Suyun Rüyası Ebru, İstanbul 2001. Mahmud Bedreddin Yazır, Medeniyet Aleminde Yazı ve İslam Medeniyetinde Kalem Güzeli, I-III, Ankara 1989. Nan B. Freeman, Walter B. Denny, Ebrû Art: Marble on Paper, the Work of Feridun Özgören, Ys. 2001. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam medeniyetinin kültür sanat gibi unsurlarını tanır ve farklı kültürlerle karşılaştırma yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam medeniyetinin kültür sanat gibi unsurlarını tanır ve farklı kültürlerle karşılaştırma yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |