Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi | İİF404 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa BAŞ Doç. Dr. Avnullah Enes ATEŞ Doç. Dr. Hüseyin MARAZ Doç. Dr. Ahmet AYDIN Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU Öğr. Gör. Abdullah AYDIN |
Amaç |
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) ile ilgili bir konuyu derinlemesine araştırmak, ilgili kaynakları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisini edinmek ve bireysel (veya bir ekip üyesi olarak) bir çalışmayı bilimsel, kültürel ve etik değerlere göre hareket ederek planlama ve yürütmeyi öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Bitirme ödevinin kapsamı, aşamaları ve şekilsel özellikleri, konu seçimi, imlâ kuralları, alıntılama, ödev bölümlerinin içeriği ve üslûbu |
Ders Kaynakları |
Enes VELİ, Bitirme Ödevi Ders Notları, Yayımlanmamış Eser
Yusuf Ziya KAVAKÇI, İslam Araştırmalarında Usul, Vecîz Yayınları, 2022 Yardımcı Kaynak: Ümit ŞİMŞEK, Araştırma Teknikleri, Akıl Fikir Yayınları, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %100 |
Toplam | %100 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %100 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
100
|
Ek Dersler
|
100
|
Kategori
|
100
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
100
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme Ödevinin Kapsamı, Aşamaları ve Şekilsel Özellikler | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Çalışma Alanları, Konu Seçimi ve Orijinallik | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Transkripsiyon, Sadeleştirme ve Tahkik | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Proje/Ödev Raporu Hazırlama | Ders |
6 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Literatür Araştırması | Tartışmalı Ders |
8 | Danışman eşliğinde proje konusunun belirlenmesi | |
9 | Bilimsel Etik | Tartışmalı Ders |
6 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Deneysel ve/veya teorik çalışma Project / Homework Report | Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Final Raporu | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | |||
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | |||
Yazılı bir rapor sunulması | |||
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | |||
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | |||
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | |||
Yazılı bir rapor sunulması | |||
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | |||
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | |||
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | |||
Yazılı bir rapor sunulması | |||
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı bir rapor sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı bir rapor sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı bir rapor sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |