Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Medeniyeti Tarihi | İİF218 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | İlk İslam kaynakları ve kurumları hakkında bilgi verme, İslam kültürünün gelişimi ve diğer toplumlar üzerindeki etkileri hakkında bilgi verme |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İslam Kültür ve Medeniyetinin sınırlarını, konularını ve etkilerini bilme. |
Ders İçeriği |
İslam Kültür ve Medeniyetinin kaynakları, öğeleri, Ön Asya ve Afrika toplumlarına etkileri, Asya ve Uzakdoğu'ya etkileri, günümüze kadarki gelişim seyri. |
Ders Kaynakları |
İbn Haldun. Mukaddime I
Toynbee, A. Tarih Bilinci Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Medeniyetine Giriş | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | İslam Medeniyetinin Temelleri | Sözlü |
3 | İslam Medeniyetine Türklerin Katkıları | Sözlü |
4 | İslam Medeniyetine Arapların Katkıları | Sözlü |
5 | İslam Medeniyetine İranlıların Katkıları | Sözlü |
6 | İslam Kültür Medeniyetin Üzerinde Uzakdoğu Medeniyetleri ile Bizans'ın Etkisi | Sözlü |
7 | Ara Sınav | |
8 | İslam Sanatı | Sözlü |
9 | İslam Mimarisi | Sözlü |
10 | İslam Şehirciliği | Sözlü |
11 | İslam Kurumları | Sözlü |
12 | Dini Kurumlar ve Vakıflar | Sözlü |
13 | Sanayi ve Endüstri Kolları | Sözlü |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |