EN
  • Anasayfa
  • TDE8000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması TDE8000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, sınıf dışı çalışma
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Prof. Dr. Oktay Selim KARACA Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK
Amaç

Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.

Ders İçeriği

Ders Kaynakları TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 7 14 98
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 7 14 98
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 2 40
Toplam İş Yükü (Saat) 522
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
2 Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
3 Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. 5 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır 5 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır 5 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir 5 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5