EN
  • Anasayfa
  • İMZ102 İç Mekan Tasarımı II (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İMZ102 - İç Mekan Tasarımı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Mekan Tasarımı II İMZ102 2 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Ders Veren Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Amaç

Bu ders, iç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerinin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

İç mekânların tasarlanmasının önemi, insan ergonomisi ve evrensel tasarım ilkeleri üzerine detaylı bilgi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi verilmektedir.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme - - - - - - 5 - 5 - 1 - 5
İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4 4 2 1 1 1 5 1 5 1 5 4 4
Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme 5 5 5 3 1 5 5 3 5 4 4 4 5
İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme 1 1 5 5 4 1 - 1 - 5 - 3 -
İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme 2 2 4 5 2 5 4 3 4 4 3 3 3