Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Koruma ve Restorasyon | İMS224 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Amaç |
Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır. |
Ders İçeriği |
Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli aktarılarak, Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon örnekleri incelmeleri kapsamında süreç ilerletilerek, Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç olarak dönem içerisinde aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989. Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları. Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Gösterim Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Seminer | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |