EN
  • Anasayfa
  • İMS224 Koruma ve Restorasyon (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS224 - Koruma ve Restorasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Koruma ve Restorasyon İMS224 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Amaç

Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır.

Ders İçeriği

Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli aktarılarak, Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon örnekleri incelmeleri kapsamında süreç ilerletilerek, Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç olarak dönem içerisinde aktarılır.

Ders Kaynakları Ahunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989.
Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları.
Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Gösterim Seminer Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Seminer Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. - - - - - - - - - - - - -
Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. - - - - - - - - - - - - -