Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Psikolojisi | İMS246 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze,Dinleme ve anlama. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı plastik sanatlara psikolojik açıdan genel bir bakışı esas almaktadır. Öğrencinin, deneysel ve teorik estetiğin birbiri ile olan ilişkisinin de dahil olduğu bu içeriği farklı psikoloji ekollerinin nasıl ele aldığını anlamasını sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Psikoloji ve sanat ilişkisine ilişkin temel kavramların tartışılması ve farklı görüşlerin değerlendirilmesi. Algı, mekan, birey, yaratıcılık gibi kavramların öğrenciler ile birlikte sunum ve tartışma teknikleriyle ele alınması. |
Ders Kaynakları |
Pinsof, W.M.(Editor). Family Psychology: The Art of the Science.USA: Oxford Textbooks in Clinical Psychology, 2005
John; Görme Biçimleri, Çev:Yurdanur Salman, Metis Yayınları,2014 BAUDUIN |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat Psikolojisine Giriş | Ders |
2 | Psikoloji terminolojisi ve temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Algı, bellek, bilinç, bilinçdışı, zeka, kişilik, karakter ve sanat kavramı ile ilişkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sanatın Tanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sanat üzerine kavramsal tartışmalar: Sanatın toplumsal ve bireysel anlamda tartışılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sanat üzerine kavramsal tartışmalar: Zanaat ve sanat ilişkisi üzerine tartışma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Algı ve sanat ilişkisinin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Sanatı Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Mekan ve algı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Empresyonizm' de nesne ve mekan algısı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Yaratıcılık Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Freud ve Bilinç | Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Yaratıcılık ve doğaçlama | Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanata ve psikolojiye ait temel kavramlar üzerine tartışabilmesi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanata ve psikolojiye ait temel kavramlar üzerine tartışabilmesi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojinin temel yaklaşım ve kuramları ile sanatı ilişkilendirebilmesi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kendini tanıma ve değerlendirme bağlamında analiz becerisini geliştirmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sanat Psikolojisini her türlü sanatsal uğraşıda eleştirel bir yaklaşım olarak kullanabilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanata ve psikolojiye ait temel kavramlar üzerine tartışabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanata ve psikolojiye ait temel kavramlar üzerine tartışabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikolojinin temel yaklaşım ve kuramları ile sanatı ilişkilendirebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendini tanıma ve değerlendirme bağlamında analiz becerisini geliştirmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat Psikolojisini her türlü sanatsal uğraşıda eleştirel bir yaklaşım olarak kullanabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |