EN
  • Anasayfa
  • İMZ114 Rölöve (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İMZ114 - Rölöve
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rölöve İMZ114 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Amaç

Bu ders ile rölöve ve rölöve teknikleri konusunda temel bilgileri vermek; tarihi yapıyı tanıma, inceleme ve yorumlama becerisini kazandırmak; korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, kültür varlıklarında bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon teknikleri ve tarihi yapıların yeniden kullanımı, Türkiye’de koruma pratiği ve restorasyon çalışmalarında uygulanacak işlemler konularında öğrenciyi bilgilendirmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Rölöve çalışmalarında ön araştırma, belgeleme ve fotoğraflamanın yeri, rölövede geleneksel ve gelişmiş ölçme yöntemleri, çizim teknikleri ile yapısal durum, bozulma analizleri konularının yanı sıra tarihi yapıyı tanıma, yorumlama ve incelemede temel yaklaşımlar, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, restorasyon öncesi hazırlık çalışmaları, rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması, kültür varlıklarında bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon teknikleri, tarihi yapıların yeniden kullanım potansiyelleri, iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımlar ve Türkiye’de koruma pratiği konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dönem sonu ödevi ile bir tarihi yapı incelenerek rölövesi alınmakta, koruma yöntemleri geliştirilmekte ve restorasyon kapsamında yapılabilecek çalışmalar bir raporla belirlenmektedir.

Ders Kaynakları AHUNBAY, Z. (1996), “ Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon” , YEM Yayın, İstanbul.
ULUENGİN, B. (2002). “Rölöve”, YEM Yayın, İstanbul.
ALTINOLUK, Ü. (1998), “ Binaların Yeniden Kullanımı” , YEM Yayın, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği ve amacının verilmesi, Ders programı ve uygulama yöntemleri ile değerlendirme kriterleri Giriş; Kent, Mimarlık ve Koruma Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2 Kültür Varlıklarının Korunması ve Değerlendirilmesinde Rölöve Çalışmalarının Yeri. Rölövede Ölçü Alma ve Çizim Teknikleri, Geleneksel ve Gelişmiş Ölçüm Aletleri. Rölöve Çalışmalarında Ön Araştırma, Belgeleme ve Fotoğraflamanın Yeri Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
3 Koruma Düşüncesinin Gelişimi, Korunacak Değerler, Tarihi Yapıyı İncelemede Temel Yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4 Restorasyon ve İç Mimarlık, Tek Yapı Ölçeğinde Bozulmalar, Restorasyon öncesi Hazırlık Çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Rölöve Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Rölöve Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Rölöve Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
8 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Alan Çalışması/Teknik Gezi Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Alan Çalışması/Rölöve Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Alan Çalışması/Rölöve Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Alan Çalışması/Rölöve Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Restorasyon Projesi Hazırlama Esasları, Kurum, Kanun ve Yönetmelikler Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Raporlarında Ana Başlıklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi anlama becerisini geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci, kültür varlığı kavramını açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci, kültür varlığı kavramı doğrultusunda korunacak yapıların özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci, tarihi çevre koruma ve restorasyon teknikleri konularında güncel bilgiler edinir ve gelişmeleri izleme bilinci kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci, koruma ve yeniden işlevlendirme amaçlı rölöve ve restorasyon uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenci fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi anlama becerisini geliştirir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, kültür varlığı kavramını açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, kültür varlığı kavramı doğrultusunda korunacak yapıların özelliklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, tarihi çevre koruma ve restorasyon teknikleri konularında güncel bilgiler edinir ve gelişmeleri izleme bilinci kazanır. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, koruma ve yeniden işlevlendirme amaçlı rölöve ve restorasyon uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - -