EN
  • Anasayfa
  • İMS259 İç Mekan Proje Çizimi (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS259 - İç Mekan Proje Çizimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Mekan Proje Çizimi İMS259 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren
Amaç

Gelişmiş teknolojiyi sanat ve estetikle bütünleştirebilen, kendi kültür ve gelenekleriyle harmanlayıp özgün iç mekan tasarımları ortaya koyabilen, devlet ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek hedefindedir. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programı oluşturularak, uygun öğrenme ortamı sağlanarak ve teorik ile pratik çalışmaların yapılabilmesi için sınıf ve atölye ortamı öğrencilere sağlanmıştır. Özgüveni yüksek, mesleki açıdan yeterli, girişimcilik ruhuna ve estetik bakış açısına sahip, teknolojik gelişmeleri takip edebilen iç mekan tasarımı alanında ülkemizin ihtiyaç duyduğu bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir.

Ders Kaynakları Dinçel K., Işık Z., Ağaçişleri Teknik Resmi Ders Kitabı, (MEB 2001).
Neufert-Yapı Tasarımı ( Ernst Neufert)
Mimarlık ( Biçim, mekan ve düzen ) ( Francis D.K. Ching )
İç mekan tasarımı(Francis D.K. Ching)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mesleki resim kavramının tanımı ve sınıflandırılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2 Serbest elle çizim tekniği, Ölçülendirme, İşaretlemeler Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
3 Serbest elle kesit alma ve önemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4 Serbest elle detay çizme ve önemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Serbest elle tarama yapmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
6 Serbest elle perspektif çizmenin önemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Serbest elle perspektif çizim yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
8 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Serbest elle doku ve gölge oluşturma Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Tekil mobilya net resimleri çizme Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Katman oluşturma, Tekil Mobilyada net resimler Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 Tarama, Dolgu, Gölgelendirme Yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Kesit eksenleri belirlemek, Kesit çizmek, Kesitlerde tarama Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 WC ve Mutfak Tasarımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kullanıcı gereksinimlerine uygun iç mekan tasarımı yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Tekil mobilyaları çizer. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Kullanıcı gereksinimlerine uygun iç mekan tasarımı yapar. - - - - - - - - - - - - -
Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapar. - - - - - - - - - - - - -
Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar. - - - - - - - - - - - - -
Tekil mobilyaları çizer. - - - - - - - - - - - - -