EN
İMS276 - Mekan ve Mobilya Tasarımında Kullanıcı Olarak Çocuk
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mekan ve Mobilya Tasarımında Kullanıcı Olarak Çocuk İMS276 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Çocukların fiziksel,biyolojik,psikolojik durumlarına uygun olarak yapılacak bir tasarımdaki ana planlama ilkeleri anlatılacak, içmimari uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır.

Ders İçeriği

Bu ders,çocuk kullanıcıların fiziksel özelliklerine göre kullanılan mobilya gruplarına yönelik tasarım kavramı, temel eylemler, tasarım modeli ve tasarım araştırması, tasarım ilkeleri ve proje oluşturma konularını içerir.

Ders Kaynakları Ching, Francis, İÇ MEKAN TASARIMI RESİMLİ, İstanbul:YEM Yayınları,
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı Ders Gösterim
2 Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Ders Gösterim
2 Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Ders Gösterim
4 Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Ders Gösterim
5 Çocuk için mekan tasarımı; çocuk-mekan ilişkisi, mekan algısı Ders Gösterim
6 Çocuk için mekan tasarımı; eğitim yapılarının planlama ilkeleri, malzeme ve detay çözüm önerileri Ders Gösterim
7 Çocuk için mekan tasarımı; sağlık yapılarının planlama ilkeleri, standard ve normlar Ders Gösterim
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Genel Tekrar Gösterim
14 Genel Tekrar Gösterim
16 Final Sınavı Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme, Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahip olma Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme, - - - - - - - - - - - - -
İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - -
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi - - - - - - - - - - - - -
Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması - - - - - - - - - - - - -
Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahip olma - - - - - - - - - - - - -