Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurgusal Mekanların Tasarım Kriterleri | İMS280 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Günümüzde teknolojinin mekan kurgusunun önünde yer almaya başlaması nedeniyle mekan kurgusu çoğu yerde gerekli şekilde değer bulamamaktadır. Görsel sanatlarda (sinemaanimasyon) mekan kurgusunun algılanması çok önemli bir konudur. Bu mekanları oluştururken mekan tasarımcısının gözünden “nelerden, nasıl yaralanırız?” sorusuna cevap bulunması ve bu soruyu gerekli örnekler ile pekiştirip kurgusal mekanların nasıl oluşturulabileceği hakkında çalışmaların yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Mekan tasarımcısının gözünden “nelerden,nasıl yaralanırız?” sorusuna cevap olmak ve bu soruyu gerekli örnekler ile pekiştirip kurgusal mekanların nasıl oluşturulabileceği hakkında çalışmalar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Konu ile ilgili örnek sinema filmleri,dökümanter filmler,story –board çaılşmaları,Pc oyunları,konsol oyunları
Basılmamış ders notları (Yrd.doç.İ.Emre KAVUT) Editör: Doç. Dr. H.Burçin HENDEN ŞOLT ,Mimarlık Planlama ve Tasarım Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler, Gece Kitaplığı, 1. Baskı - Şubat / 2021, ISBN • 978-625-7342-71-1 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mekan tanımı-Mekan-insan ilişkisi | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Kurgusal olarak tasarlanan mekanlarda mekan kriterleri | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Kurgusal mekanda işlev-estetik(Oluşuma göre hizmeti) | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Kurgusal mekanda kullanılan malzeme-biçim | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Kurgusal mekanları oluşturmak için kullanılan teknikler | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Uygulanmış ve tasarlanmış örneklerin incelenmesi | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Örnek bir hikaye altında bir mekanın kurgusunun yapılması aşmaları | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Ödevinin Sunumu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Ödevinin Sunumu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Ödevinin Sunumu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Ödevinin Sunumu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Ödevinin Sunumu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Ödevinin Sunumu | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurgusal mekanları tanımlar . | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kurgusal mekanların kullanma amaçlarını ve yerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Çağımız teknolojisini kullanarak geçmiş ya da gelecekle bağlantılı tasarımlar sunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Görsel ve duyumsal olarak mekanları farklı disiplinler ile inceler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurgusal mekanları tanımlar . | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurgusal mekanların kullanma amaçlarını ve yerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağımız teknolojisini kullanarak geçmiş ya da gelecekle bağlantılı tasarımlar sunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görsel ve duyumsal olarak mekanları farklı disiplinler ile inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |