Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Estetik | İMS284 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olur. |
Ders İçeriği |
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık, eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi. |
Ders Kaynakları |
N. Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Bursa, Say yay, 2006
Ahmet Cevizci, Felsefe, Ankara, Nobel yayınları, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar, | Ders |
2 | Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanat Nedir? Sanat dünyasındaki üç unsurun tanımı(Sanat Eseri-Sanatçı- Sanat Alıcısı), Sanatın Doğuşu (İlk Sanatsal Örnekler), Sanatın Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanatın İşlevi Nedir?, Sanat ve Estetik Toplum ve İnsan için Neden Gereklidir? Estetik Nedir?, Estetik Değer ve Estetik Yargı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- İlkçağ Sanat Felsefesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- Ortaçağ Sanat Felsefesi, Rönesans Sanat Felsefesi, Gerçekçilik ve Toplumcu Gerçekçilik, 19. Yüzyılda Sanat ve Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sanat Kuramları: Anlatımcı Sanat Kuramı, Biçimci Sanat Kuramı, İşlevsel Sanat Kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Sanatın Dili: Bir Sanat Eseri Üzerinden Felsefi Değerlendirme Çalışması Sanatın Kültürle İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Sanatta Yaratıcılık: Yaratıcılıkla İlgili Araştırmalar, Sanatsal Yaratma Süreci | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
10 | Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Platon’un mimetik sanat anlayışı | |
10 | Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Platon’un mimetik sanat anlayışı | |
12 | Anti Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Kurumsal Sanat Anlayışı, Tarihselci Sanat Anlayışı | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | Postmodern Sanat Anlayışı; Sanat Akımlarının Tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Modern sanat akımları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Estetik bir bilinç ve bakış açısı kazanmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanatları farklı ölçütlere göre sınıflamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanatın bireyin ve toplumun hayatında yerine getirdiği işlevleri görmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı sanat anlayışlarını tanımak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat Eleştirisinin temellerini ve türlerini tanımak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Estetik bir bilinç ve bakış açısı kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatları farklı ölçütlere göre sınıflamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatın bireyin ve toplumun hayatında yerine getirdiği işlevleri görmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı sanat anlayışlarını tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat Eleştirisinin temellerini ve türlerini tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |