EN
  • Anasayfa
  • MMM5000 Tez Çalışması (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
MMM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması MMM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Süleyman CAN
Ders Veren Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK Prof. Dr. Miraç ALAF Dr. Öğr. Üyesi Şenol AVCI Doç. Dr. Fatih APAYDIN Doç. Dr. Burak ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Betül YILDIZ
Amaç

Danışmanın yönetimindeki seçilen bir konu üzerinde yüksek lisans öğrencilerinin yetiştirilmesidir.

Ders İçeriği

Öğrencinin, danışman rehberliğinde seçilen konu ile ilgili çalışmaların gerçekleştirebilmesi ve tecrübe kazandırılabilmesidir.

Ders Kaynakları Yüksek lisans teziyle ilgili makaleler ve kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 8 14 112
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 520
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konu ile ilgili literatür taraması ve tez konusunun belirlenmesi
2 Elde edilen literatürlerin değerlendirilmesi
3 Deneysel çalışmanın planlanması
4 Deneysel çalışma için gerekli olan malzemelerin hazırlanması
5 Deneysel kontrollerin seçilmesi
6 Deneylerin yapılması I
7 Deneylerin yapılması II
8 Deneylerin yapılması II
9 Deneysel sonuçların değerlendirilmesi
10 Eksik görülen deneysel çalışmaların yapılması
11 Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolüElde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü
12 Elde edilen bulguların istatiksel çalışmasının yapılması
13 Dataların uygun bir ifade ile yazılması
14 Yazım aşaması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elde edilen literatürleri değerlendirir.
Literatür taraması yapar.
Deney için uygun yöntemi belirleyebilecektir. Deneyi planlar ve gerekli materyalleri hazırlar. Tezini bir jüriye sunabililir ve Tezini savunur.
Elde edilen literatürleri inceler.
Proje konusu belirleyebilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Elde edilen literatürleri değerlendirir. - - - - - - - - - - - - -
Literatür taraması yapar. - - - - - - - - - - - - -
Deney için uygun yöntemi belirleyebilecektir. Deneyi planlar ve gerekli materyalleri hazırlar. Tezini bir jüriye sunabililir ve Tezini savunur. - - - - - - - - - - - - -
Elde edilen literatürleri inceler. - - - - - - - - - - - - -
Proje konusu belirleyebilecektir. - - - - - - - - - - - - -