EN
  • Anasayfa
  • ZMH107 Tarımsal Ekoloji (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ZMH107 - Tarımsal Ekoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarımsal Ekoloji ZMH107 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİTKİ KORUMA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Doğal ve tarımsal ekosistemleri oluşturan ekolojik faktörlerin küresel değişimler paralelinde kavranması ve tarımsal faaliyetlerin sürdürülebilirlik esasına dayalı olarak planlanmasına yönelik temel ilkelerin benimsenmesi.

Ders İçeriği

Ekolojik tanım ve kavramlar, doğal ve tarımsal ekosistemler, iklim-tarım ilişkisi, tarım-toprak ilişkisi, toprak verimliliği ve mikroorganizmalar, tarımsal üretimde biyotik ve abiyotik stres faktörleri, küresel iklim değişimi, çevresel sorunlar, fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği, kuraklık, geleneksel ve alternatif tarım sistemleri, kirlilik, sürdürülebilirlik, erozyon

Ders Kaynakları Cengiz Türe, Mehmet CANDAN, Harun BÖCÜK, Ersin YÜCEL, Osman KETENOĞLU, Latif KURT Ayşen TÜRK, Arzu ÇİÇEK, Elif YAMAÇ. 2009. Ekoloji
Jessica Gurevitch, Samuel M. Scheiner, and Gordon A. Fox, 2005. The Ecology of Plants
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 12 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 2 12
Final Final 20 1 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekolojik tanım ve kavramlar
2 Ekosistem kavramı ve agroekosistemler
3 Çevresel faktörler ve stres kavramı
4 İklim-tarım ilişkisi, iklim grupları
5 Küresel iklim değişimi, çevre sorunları ve kirliliği
6 Işık ve sıcaklığın tarım üzerine etkiler, iYağışlar, kuraklık
7 Tarım-toprak ilişkisi, toprak faktörleri
8 Arasınav, Toprak Verimliliği
9 Toprak verimliliği, erozyon
10 Fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği
11 Solunum
12 Konvansiyonel ve alternatif tarım sistemleri
12 Konvansiyonel ve alternatif tarım sistemleri
14 İşlenen konuların değerlendirmesi ve öğrenci görüşleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarımsal üretimde ekolojik faktörlerden kaynaklanan sorunları kavrama ve çözüm üretebilme
Ekolojik tanımlamaları kavrar ve ekolojik faktörler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin gelişir
Biyotik ve abiyotik çevresel faktörleri değerlendirip yorumlayabilme yeteneği
Doğal ve tarımsal ekolojik sistemleri yorumlayabilme yeteneği
Küresel iklim değişiminin tarımsal faaliyetler üzerindeki olası etkileri konusunda fikir yürütebilme yeteneği
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tarımsal üretimde ekolojik faktörlerden kaynaklanan sorunları kavrama ve çözüm üretebilme - - - - - - - - - - - - - -
Ekolojik tanımlamaları kavrar ve ekolojik faktörler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin gelişir - - - - - - - - - - - - - -
Biyotik ve abiyotik çevresel faktörleri değerlendirip yorumlayabilme yeteneği - - - - - - - - - - - - - -
Doğal ve tarımsal ekolojik sistemleri yorumlayabilme yeteneği - - - - - - - - - - - - - -
Küresel iklim değişiminin tarımsal faaliyetler üzerindeki olası etkileri konusunda fikir yürütebilme yeteneği - - - - - - - - - - - - - -