Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak ve Su Koruma | ZDF213 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin erozyonun önemini, tiplerini, erozyon oluşturan faktörleri ve erozyonun sonuçlarını kavramasını ve erozyonla meydana gelen toprak kayıplarını hesaplama yöntemleri ile kullanılan parametreleri belirleyerek erozyona karşı alınacak önlem tipini tasarlamasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Türkiye’de toprak erozyonu, erozyon tipleri ( su ve rüzgar erozyonu), su erozyonunun sınıflandırılması, su erozyonuna etki eden faktörler, Uluslar arası Toprak Kaybı Tahmin Denklemi, su erozyonuna karşı alınması gereken önlemler, rüzgar erozyonu üzerine etki eden faktörler, rüzgar erozyonuna karşı alınması önlemler |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Çanga,M. (2006).Toprak Erozyonu ve Koruma Yöntemleri Ders Notları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara, |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye’de toprak erozyonunun önemi ve yayıldığı alanlar | |
2 | Su erozyonunun sınıflandırılması ( yağmur damlası ve yüzey erozyonu ) | |
3 | Oluk ve yarıntı erozyonu ile özel erozyon şekilleri | |
4 | Su erozyonuna etki eden faktörler (iklim, topoğrafya ve yüzey pürüzlülüğü ) | |
5 | Su erozyonu üzerine yöney, havza büyüklüğü ve şekli ile toprakların fiziksel özelliklerinin etkileri | |
6 | Toprakların kimyasal özellikleri, bitki örtüsü ve insan faktörünün su erozyonu üzerine etkileri | |
7 | Su erozyonuna karşı alınması gereken önlemler ( kontur sürüm, anızlı ve malçlı tarım, ekim nöbeti ) | |
8 | Şeritsel ekim sisteminin sınıflandırılması, uygulanması ve terasların sınıflandırılması | |
9 | Teras tipleri ve projelendirme | |
10 | Su erozyonu ile meydana gelen toprak kayıplarının hesaplanması | |
11 | Rüzgar erozyonu ve toprakların rüzgarla hareket şekilleri | |
13 | Rüzgar erozyonuna etki eden faktörler ve rüzgar erozyonuna karşı alınacak önlemler | |
13 | Rüzgar erozyonuna etki eden faktörler ve rüzgar erozyonuna karşı alınacak önlemler | |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Su erozyonuna karşı alınması gereken önlem türünü belirleyebilme | |||
Su erozyonu ile meydana gelen toprak kayıplarını hesaplayabilme | |||
Tarım topraklarının sorunlarını tanımlayabilme | |||
Erozyonun nedenlerini ve etki eden faktörleri açıklayabilme | |||
Erozyona uygun arazilerde yetiştirilecek bitki türünü seçebilme ve arazi kullanım planlaması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Su erozyonuna karşı alınması gereken önlem türünü belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Su erozyonu ile meydana gelen toprak kayıplarını hesaplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım topraklarının sorunlarını tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erozyonun nedenlerini ve etki eden faktörleri açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erozyona uygun arazilerde yetiştirilecek bitki türünü seçebilme ve arazi kullanım planlaması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |