Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Klinikleri I | BKM307 | 5 | 0 + 4 | 2,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Derya ŞENAL Dr. Öğr. Üyesi Tufan Can ULU |
Amaç |
Bitki koruma programında öğrenilen bilgi ve beceriler ışığında program ile ilgili kişi ve kuruluşlarla görüşülmesini ve arazide uygulama yaparak bazı pratik bilgilerin geliştirilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bitki koruma ile bağlantılı kurum ve kuruluşlar (Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Tarım İl Müdürlüğü Bitki Koruma Şubesi, Ankara Zirai Mücadele Araştırma Enstitüsü, Zirai Karantina, Eskişehir Geçit Kuşağı Tarımsal Araştırma Enstitüsü, işletmeler, paketleme evleri, bitki koruma ürünü satışı yapan zirai ilaç bayiileri ve çeşitli seralar vs.) ziyaret edilmektedir. Ayrıca zirai ilaç firmalarından yetkililer davet edilerek öğrencilerle söyleşi yapılıp bu konuda uzman kişilere konferans verdirilmektedir. Bu bölümden mezun olmuş ziraat mühendisleri ile söyleşi yapılarak deneyimlerinin aktarılması sağlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bitki Koruma alanındaki işleyiş, yönerge, yönetmeliklere hakim olma | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 2 |
Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - |
Bitki Koruma alanındaki işleyiş, yönerge, yönetmeliklere hakim olma | 2 | - | - | 2 | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |