Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Klinikleri II | BKM304 | 6 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Derya ŞENAL Dr. Öğr. Üyesi Tufan Can ULU |
Amaç |
Bitki koruma programında öğrenilen bilgi ve beceriler ışığında program ile ilgili kişi ve kuruluşlarla görüşülmesini ve arazide uygulama yaparak bazı pratik bilgilerin geliştirilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Zirai ilaç firmaları, tohum üreten firmalardan yetkililer davet edilerek öğrencilerle söyleşi yapılıp bu konuda uzman kişilere konferans verdirilmektedir. Mantar yetiştiriciliği ile ilgili yerleri ziyaret ederek yetiştiricilik ve bitki koruma problemleri ile ilgili bilgi edinmek bu dersin amaçları içerisinde yer almaktadır. Ayrıca örtüaltı, tarla ve bahçe bitkileri yetiştirilen alanlar ziyaret edilerek, üreticilerle görüşülüp sorunlar hakkında bilgi edinilip çözülmeye çalışılmaktadır |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme | |||
Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Ziraat mühendisliği içinde bitki koruma eğitiminin yerini anlayabilme ve bunu ifade edebilme | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ziraat mühendisliği içinde bitki koruma eğitiminin yerini anlayabilme ve bunu ifade edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |