EN
  • Anasayfa
  • BKM304 Bitki Klinikleri II (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
BKM304 - Bitki Klinikleri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Klinikleri II BKM304 6 0 + 4 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİTKİ KORUMA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM Dr. Öğr. Üyesi Tufan Can ULU
Amaç

Bitki koruma programında öğrenilen bilgi ve beceriler ışığında program ile ilgili kişi ve kuruluşlarla görüşülmesini ve arazide uygulama yaparak bazı pratik bilgilerin geliştirilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Zirai ilaç firmaları, tohum üreten firmalardan yetkililer davet edilerek öğrencilerle söyleşi yapılıp bu konuda uzman kişilere konferans verdirilmektedir. Mantar yetiştiriciliği ile ilgili yerleri ziyaret ederek yetiştiricilik ve bitki koruma problemleri ile ilgili bilgi edinmek bu dersin amaçları içerisinde yer almaktadır. Ayrıca örtüaltı, tarla ve bahçe bitkileri yetiştirilen alanlar ziyaret edilerek, üreticilerle görüşülüp sorunlar hakkında bilgi edinilip çözülmeye çalışılmaktadır

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Meyve plantasyonları ve üreticilerini ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
2 Zirai ilaç firması yetkilisi ile söyleşi II Sınıf Dışı Çalışma
2 Zirai ilaç firması yetkilisi ile söyleşi II Sınıf Dışı Çalışma
4 Zirai ilaç firması yetkilisi ile söyleşi III Sınıf Dışı Çalışma
5 Diğer firma yetkilileri ile söyleşi Sınıf Dışı Çalışma
6 Mantar yetiştiriciliği yapılan alanları ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
7 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
8 Fide üretim tesislerini ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
9 Örtüaltı yetiştiriciliği yapılan alanları ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
10 Sebze yetiştiriciliği yapılan alanları ve üreticilerini ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
11 Yalova Atatürk Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsünü ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
12 Süs bitkileri yetiştiriciliği yapılan alanları ve üreticilerini ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
13 Fakülte araştırma uygulama alanını ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
13 Fakülte araştırma uygulama alanını ziyaret Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme
Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Ziraat mühendisliği içinde bitki koruma eğitiminin yerini anlayabilme ve bunu ifade edebilme Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Çiftçi koşullarında bitki koruma faaliyetlerini yerinde inceleme fırsat bulma - - - - - - - - - - - - - -
Ülkemizin bitki koruma organizasyonunu tanıyabilme, kamu ve özel kuruluşlarının bu organizasyondaki yerini anlayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Bitki koruma alanında yapılan araştırmaların çiftçi koşullarına yansımasının farkına varma - - - - - - - - - - - - - -
Bölgemizde yapılan bitki koruma faaliyetlerinin ve bu konuda yapılan araştırmaların farkına varma - - - - - - - - - - - - - -
Ziraat mühendisliği içinde bitki koruma eğitiminin yerini anlayabilme ve bunu ifade edebilme - - - - - - - - - - - - - -