EN
  • Anasayfa
  • BKM315 Bitki Sistematiği (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BKM315 - Bitki Sistematiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Sistematiği BKM315 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİTKİ KORUMA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Türkiyenin Çiçekli Bitkileri ile bu güne kadar yapılmış olan çalışmaların verilmesi. Bitkilerin dış morfolojik yapılarının öğretilmesi. Bitkilerin sınıflandırılması ve bu snıflandırılmada kullanılan özelliklerin verilmesi. Önemli familyalrın karakteristik özelliklerinin tanıtılması ve bu bitkilerin ülkemizdeki yetiştiği bölgelerin verilmesi, ekonomik ve tibbi kullanımlarının açıklanmasıdır.

Ders İçeriği

Bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması, sistematik kategoriler, bitkilerin morfolojik katraktereleri, Gymospermae nin özellikleri ve sınıflandırılması, Angiospermae özellikleri ve sınıflandırılması. Özellikle Türkiye florasında yer alan familyaların özellikleri ve örnek cinslerin tanıtılması.

Ders Kaynakları BAYTOP, A., Farmasötik Botanik, İstanbul, 1983.
BRAUNER,L., HASMAN, M., Tohumlu Bitkilerin Sistematiği, İstanbul, 1945.
HEYWOOD, V.H., Flowering Plants of the World. Oxford, 2007
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ülkemizin bitki zenginliklerini tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğal biyolojik zenginliklerimizin korunması için alınması gereken tedbirleri kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tohumlu bitkilerin sistematiğini ve çeşitliliğini öğrenir, bitkilerdeki filogenetik sıralamayı ve bitki nomenklatürünü kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tohumlu bitkilerin yapısını ve dağılma mekenizmalarını öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tohumlu bitkilerin kullanılış alanlarını ve önemini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ülkemizin bitki zenginliklerini tanır - - - - - - - - - - - - - -
Doğal biyolojik zenginliklerimizin korunması için alınması gereken tedbirleri kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Tohumlu bitkilerin sistematiğini ve çeşitliliğini öğrenir, bitkilerdeki filogenetik sıralamayı ve bitki nomenklatürünü kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Tohumlu bitkilerin yapısını ve dağılma mekenizmalarını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Tohumlu bitkilerin kullanılış alanlarını ve önemini kavrar - - - - - - - - - - - - - -