Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Böcek Ekolojisi ve Epidemiyolojisi | BKM319 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Derya ŞENAL |
Amaç |
Böceklerin abiyotik ve biyotik çevre faktörler ile ilişkisi, böceklerin çevre faktörlerinden nasıl etkilendiği ve erken uyarı modellerinin temelini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Böceklerin biyotik ve abiyotik çevre faktörleri ile ilişkisi, temel böcek davranışları, erken uyarı ve tahmin modelleri, böcek epidemiyolojisi |
Ders Kaynakları |
Böcek Çevrebilimi I. Birey Ökolojisi (Prof. Dr. İ.Akif KANSU),
The ecology of Insect overwintering (S.R.Leather et al.) Insect Ecology (Price, P.W.) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekolojik faktörler ile zararlıların popülasyon düzeyleri arasında ilişki kurabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ekolojik faktörlerin zararlılar üzerindeki etkilerini anlar, ekolojik faktörlerle zararlılar arasındaki ilişkileri kurabilir ve bitki koruma açısından yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevresel faktörler ve zararlı biyolojisini kullanarak erken uyarı ve popülasyon modelleri oluşturmanın temelini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojik faktörler ile zararlıların popülasyon düzeyleri arasında ilişki kurabilir | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik faktörlerin zararlılar üzerindeki etkilerini anlar, ekolojik faktörlerle zararlılar arasındaki ilişkileri kurabilir ve bitki koruma açısından yorumlayabilir | - | 2 | 2 | 4 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevresel faktörler ve zararlı biyolojisini kullanarak erken uyarı ve popülasyon modelleri oluşturmanın temelini bilir | 2 | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilir | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |