Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Böcek Sistematiği | BKM312 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Derya ŞENAL |
Amaç |
Böceklerin morfolojik, fizyolojik, ekolojik, etolojik ve coğrafi taksonomik karakterlerini öğrenmek ve sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanınmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Böceklerin taksonomik karakterlerinin açıklanması, sistematik biliminin tarihsel gelişimi ile prensipleri, böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takımlarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması |
Ders Kaynakları |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU) Böcekler, Prof. Dr. Ali GÖK, Çeviri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Böceklerin takım düzeyinde tanısını yapabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Böceklerin ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sistematiğin tarihsel gelişimi ile temel kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Böceklerin takım düzeyinde tanısını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Böceklerin ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistematiğin tarihsel gelişimi ile temel kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |