Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İyi Tarım Uygulamaları ve Entegre Mücadele | BKM318 | 6 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, çevre, insan ve hayvan sağlığını gözeterek, doğal kaynakları koruyarak, gıda güvenliği, izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik bilinci ile gerçekleştirilecek tarımsal üretim için gerekli iyi tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmeleri, uygun yöntemleri tavsiye edebilme ve uygulayabilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda İyi tarım uygulamalarında mücadelenin temelini oluşturan entegre mücadele kavramını kavrayarak, ürün gruplarında entegre mücadele sistemini uygulayabilmelerini sağlar |
Ders İçeriği |
İyi Tarım Uygulamaları, önemi, kapsamı. İyi tarım uygulamalarında gıda güvenliği, izlenebilirlik, sürdürülebilirlik . Yönetmelikler, sertifikalandırma süreci ve GLOBALGAP. Bitki Koruma açısından İyi Tarım Uygulamaları ve Entegre Mücadele sistemi. Belirli ürün gruplarında entegre mücadele uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Durmuşoğlu, E., Tosun N., İyi Tarım Uygulamaları. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü, İzmir, 120
Yılmaz, S. Vd. Örtüaltı Domates Yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları, BATEM, 2008 .Kazaz, S. Vd. İyi Tarım Uygulamaları Işığında Karanfil Yetiştiriciliği, BATEM, 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İyi Tarım Uygulamalarının tanımı, önemi ve kapsamı | Ders |
2 | İyi Tarım Uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler ve temel prensipler | Ders |
3 | Gıda güvenliği, sürdürülebilirlik ve izlenebilirlik kavramları | Ders |
4 | Sertifikalandırma ve üreticilerin uymak zorunda olduğu protokoller | Ders |
5 | İyi tarım uygulamaları kapsamında yetiştiricilik sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Ders |
5 | İyi tarım uygulamaları kapsamında yetiştiricilik sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Ders |
7 | İyi Tarım Uygulamalarında entegre mücadele ve önemi | Ders |
8 | Ara Sınav/İyi Tarım Uygulamalarında entegre mücadele ve önemi | Ders |
9 | Entegre Mücadele nedir, EZE, EZD, Doğal denge | Ders |
10 | Entegre Mücadelenin ilkeleri, hedefleri | Ders |
11 | Tek yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması | Ders |
12 | Çok yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması | Ders |
13 | Örtüaltı yetiştiriciliğinde entegre mücadelenin uygulanması | Ders |
14 | Entegre mücadelenin değerlendirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İyi Tarım Uygulamaları ile ilgili kayıt tutma, izlenebilirlik ve sertifikasyon sürecini kavrayabilme ve uygulayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İyi tarım uygulamalarını ve entegre mücadeleyi gerçekleştirebilme, konuyla ilgili rapor ya da proje düzenleyebilme ve bunları değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İyi tarım uygulamalarını ve entegre mücadeleyi kavrayabilme, iyi tarım uygulamalarını tavsiye edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İyi tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Entegre mücadele sistemini uygulayabilme ve tavsiye edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İyi Tarım Uygulamaları ile ilgili kayıt tutma, izlenebilirlik ve sertifikasyon sürecini kavrayabilme ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İyi tarım uygulamalarını ve entegre mücadeleyi gerçekleştirebilme, konuyla ilgili rapor ya da proje düzenleyebilme ve bunları değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İyi tarım uygulamalarını ve entegre mücadeleyi kavrayabilme, iyi tarım uygulamalarını tavsiye edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İyi tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Entegre mücadele sistemini uygulayabilme ve tavsiye edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |