| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sertifikasyon ve Karantina | BKM421 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM |
| Amaç |
Bitki Koruma Bölümü Öğrencilerini Yasal Mücadele Yöntemleri kapsamında tohum ve fidan-fide üretim sistemlerinde hastalık, zararlı ve yabancı otlardan ari üretim materyali elde etme yöntemleri ile iç ve dış karantian yöntemleri hakkında bilgilendirmek |
| Ders İçeriği |
Tarım üretim sistemlerinde sertifikasyon ve karantinanın önemi, güncel mevzuat ve uygulamalar |
| Ders Kaynakları |
EPPO Global Database
Karantina yönetmelikleri Sertifikasyon yönetmelikleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 15 |
| Ödev (Sunum) | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bitki Korumada yasal yöntemler ve genel kavramlar | Ders |
| 2 | Sertifikasyon, önemi, uygulanma gerekçeleri | Ders |
| 3 | Sertifikasyon için yasal düzenlemeler ve mevzuat | Ders |
| 4 | Meyve fidancılığında sertifikasyon | Ders |
| 4 | Meyve fidancılığında sertifikasyon | Ders |
| 6 | Tohumluk Sertifikasyonu | Ders |
| 6 | Tohumluk Sertifikasyonu | Ders |
| 8 | Karantina (tanımlar, önemi, tarihçe) | Ders |
| 9 | Karantina Mevzuatları ve Dünyada Karantina (EPPO) | Ders |
| 11 | Karantina Listeleri | Ders |
| 11 | Karantina Listeleri | Ders |
| 11 | Karantina Listeleri | Ders |
| 13 | Tohumluğa Karışan Yabancı Otlar | Ders |
| 14 | Tohum teşhisi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hastalık, Zararlı ve yabancı otlar ile mücadelede yasal yöntemleri, sertifikasyon ve önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sertifikasyon için yasal düzenlemeleri ve mevzuatı yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İç ve dış için yasal düzenlemeleri ve mevzuatı yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dünyada ve Türkiye de karantina işleyişini açıklar, uluslararası karantina sistemlerinde etmenleri sorgular | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Zararlı Risk Analizi konusunda bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hastalık, Zararlı ve yabancı otlar ile mücadelede yasal yöntemleri, sertifikasyon ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 5 | 4 | - | - | - | - | ;
| Sertifikasyon için yasal düzenlemeleri ve mevzuatı yorumlayabilir | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | ;
| İç ve dış için yasal düzenlemeleri ve mevzuatı yorumlayabilir | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 4 | 3 | - | - | - | - | ;
| Dünyada ve Türkiye de karantina işleyişini açıklar, uluslararası karantina sistemlerinde etmenleri sorgular | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | ;
| Zararlı Risk Analizi konusunda bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 5 | 4 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | 3,6 | - | - | 4,6 | 4 | - | - | - | - |