Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Entomoloji | BKM207 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Derya ŞENAL |
Amaç |
Bitkisel ürünlerde zararlı olan böcekler başta olmak üzere kırmızı örümcek ve nematodlar gibi önemli tarımsal zararlı gruplarının biyolojilerini, morfolojilerini, fizyolojilerini, ekolojilerini, zarar şekillerini ve mücadelelerini anlatmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Tarımlar ürünlerde zararlı olan böcek, kırmızı örümcek ve nematodların biyolojileri, morfolojileri, fizyolojileri, ekolojileri, zarar şekilleri ve mücadeleleri |
Ders Kaynakları |
Kansu, İ.A. 2018 Genel Entomoloji, Kıvanç Basımevi, Ankara, 426 s. 3.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Böceklerin sistematikteki yeri ve Arthropoda şubesinin bazı önemli sınıflarının genel özellikleri | |
2 | Böceklerin zarar ve yararları | |
3 | Böceklerin dış yapısı ( morfolojisi ), deri ve yapısı | |
4 | Böceklerde baş (caput, cephalo) ve uzantıları | |
5 | Böceklerde göğüs (thorax) ve uzantıları | |
6 | Böceklerde karın (abdomen) ve uzantıları | |
7 | Arasınav | |
8 | Boşaltım sistemi, dolaşım sistemi ve solunum sistemi | |
9 | Sinir sistemi ve salgı sistemi | |
10 | Böceklerin içyapısı ve çalışması (anatomisi ve fizyolojisi), kas sistemi, sindirim sistemi | |
11 | Duyu organları ve üreme sistemi | |
12 | Böceklerde üreme ve gelişme | |
13 | Böcek ekolojisi | |
14 | Böceklerin toplanması ve koleksiyon yapılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler böceklerin morfolojik özelliklerini bilerek tarımsal savaş açısından değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Böcek, kırmızı örümcek ve nematodları tanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler böceklerin anatomik ve fizyolojik özelliklerini bilerek tarımsal savaş açısından değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler kırmızı örümcek ve nematodların genel özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler böceklerin morfolojik özelliklerini bilerek tarımsal savaş açısından değerlendirir | - | - | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Böcek, kırmızı örümcek ve nematodları tanır | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler böceklerin anatomik ve fizyolojik özelliklerini bilerek tarımsal savaş açısından değerlendirir | - | - | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler kırmızı örümcek ve nematodların genel özelliklerini bilir | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |