EN
  • Anasayfa
  • MUF5900 Seminer (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MUF5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer MUF5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANSMAN - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, ödev ve ödev değerlendirme Uygulaması.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Ders Veren Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Amaç

Dersinin başlıca amacı, yüksek lisans tezinin bilimsel kurallara uygun yazılmasını sağlayacak temel prensiplerin aktarılmasıdır. Ders kapsamında bilimsel araştırmanın esasları ve tez yazımındaki önemli konular ele alınacaktır.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramlarekseninde ,bilimsel araştırma, yöntem ve diğer kavramların uygulamalı olarak ele alınacaktır. Üniversitenin tez yazım kılavuzuna uygun metin yazımı ve sunumu üzerine yoğunlaşılacaktir.

Ders Kaynakları Sınıf Yönetimi Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları Prof. Dr. İrfan Erdoğan ALFA YAYINLARI
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İzlenecek Metod: Özellikle öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, Öğrencileri yönlendirme; Seçilen Konu Üzerine Çalışmalarını Sürdüren Öğrencilerin Yararlanacakları Kaynaklar, Araştırma Metodları ve Sunum Hazırlamada Kullanılan Yardımcı Malzemelerin Hazırlığı: Seminer afişi, Ses cihazları, Slayt makinesi, Perde; Sunum Aşamaları: Yazılı metin, Görsel malzemeler, Seminer kritiği ve değerlendirilmesi. Tartışmalı Ders
2 Dersin amacının ve içeriğinin açıklanması Tartışmalı Ders
3 Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi Tartışmalı Ders
4 Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar Tartışmalı Ders
5 Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, referans kaynakların sınıflandırılması Tartışmalı Ders
6 Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi Tartışmalı Ders
7 Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler Tartışmalı Ders
8 Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı Tartışmalı Ders
8 Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı Tartışmalı Ders
10 Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları. Tartışmalı Ders
11 Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması Tartışmalı Ders
12 Sunuşların tamamlanması ve düzeltmeler için toplu gösterim Tartışmalı Ders
13 Sunumlar Tartışmalı Ders
14 Sunumlar Tartışmalı Ders
15 Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilecektir. Bilim, bilimsel araştırma, kuram, bilimsel yöntem ve diğer kavramları açıklar. Bilimin temel işlevlerini ve bilimsel araştırma ilkelerini tanımlar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Araştırma önerisini oluşturmada ve rapor hazırlamada dikkat edilecek biçimsel kuralları açıklayabilecektir. Sayfa düzeni, dipnot ve kaynakçanın oluşturulması, metin aktarımları, tablo, şekil ve grafiklerin nasıl düzenleneceğini saptar. Bilim dili, sözcük seçimi, cümle ve paragraf yapısı, üslup, yazım kuralları, noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını değerlendirir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilimsel araştırmanın ilk basamağı olan problem aşamasını analiz edebilecektir. Bilimsel bir çalışmada problemin belirlenmesini tartışır. Bir araştırmada konu seçme, problemin belirlenmesi ve yazılması süreçlerini değerlendirir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilimsel araştırmanın diğer basamaklarını analiz edebilecektir. Amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımları açıklar. Evren ve örneklemi irdeler. Yöntem ve araştırma modellerini değerlendirir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Veri toplama teknikleri ve verilerin işlenmesini analiz edebilecektir. Veri ve türleri ile veri toplamada temel yaklaşımları inceler. Görüşme, anket, gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma vb. veri toplama tekniklerini irdeler. Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanmasını irdeler. Bir araştırma projesini kurallara uygun olarak hazırlar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1
Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilecektir. Bilim, bilimsel araştırma, kuram, bilimsel yöntem ve diğer kavramları açıklar. Bilimin temel işlevlerini ve bilimsel araştırma ilkelerini tanımlar. - - - - - - - - - -
Araştırma önerisini oluşturmada ve rapor hazırlamada dikkat edilecek biçimsel kuralları açıklayabilecektir. Sayfa düzeni, dipnot ve kaynakçanın oluşturulması, metin aktarımları, tablo, şekil ve grafiklerin nasıl düzenleneceğini saptar. Bilim dili, sözcük seçimi, cümle ve paragraf yapısı, üslup, yazım kuralları, noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını değerlendirir. - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmanın ilk basamağı olan problem aşamasını analiz edebilecektir. Bilimsel bir çalışmada problemin belirlenmesini tartışır. Bir araştırmada konu seçme, problemin belirlenmesi ve yazılması süreçlerini değerlendirir. - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmanın diğer basamaklarını analiz edebilecektir. Amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımları açıklar. Evren ve örneklemi irdeler. Yöntem ve araştırma modellerini değerlendirir. - - - - - - - - - -
Veri toplama teknikleri ve verilerin işlenmesini analiz edebilecektir. Veri ve türleri ile veri toplamada temel yaklaşımları inceler. Görüşme, anket, gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma vb. veri toplama tekniklerini irdeler. Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanmasını irdeler. Bir araştırma projesini kurallara uygun olarak hazırlar. - - - - - - - - - -