Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | MUF5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANSMAN - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Muhittin ZÜGÜL Prof. Dr. Meral EROL FİDAN Prof. Dr. Rifat YILMAZ Doç. Dr. Şerife SUBAŞI Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ARI Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ZEYTİN |
Amaç |
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
Ders Kaynakları |
Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler
Bilimsel dergi ve kitaplar Elektronik dergiler Güncel makaleler Internet kaynakları Güncel raporlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 42 | 1 | 42 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 140 | 1 | 140 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 518 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi sürecinin başlatılması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | araştırma yöntemleri üzerine tartışma | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Araştırma yönteminin belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kaynak araştırması ve değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Çalışmada kullanılacak yöntemin gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Araştırma planının yapılması | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Verilen toplanması | Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Verilerin analiz edilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Verilerin analizi ve yorumu | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Verilerin analizi ve yorumu | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Veri analizinin gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Araştırmanın raporlaştırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |