Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | MUF7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANSMAN - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Ders Veren | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ARI Prof. Dr. Rifat YILMAZ Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Amaç |
Bilimsel araştırma sorunsalı bulma ve bir araştırma tasarımını yapabilmektir. |
Ders İçeriği |
Araştırma Tasarımı yapmak için literatür araştırması yaparak, araştırma süreçlerini araştırma taslağına yazabilecek çalışmaların yapılmasını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Öğretim Üyesi Ders Notları
makale, kitap tezler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 266 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,43 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Tez konusunun araştırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Tez konusunun araştırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Tez konusunun araştırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Tez önerisi sunumu | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | İçindekiler kısmının hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | İçindekiler kısmının hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |