EN
İŞL5015 - İşletmeler İçin Çevre Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletmeler İçin Çevre Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri İŞL5015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Meral EROL FİDAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin genel amacı çevre yönetiminin sosyal, hukuki, ekonomik ve finansal boyutunun bir bütün olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir.

Ders İçeriği

İşletmelerde çevre yönetimi ve stratejileri

Ders Kaynakları ALTUNIŞIK (DİRİK), Tuğba ve Selin Akyol, (2007), Sanayide Çevreye Duyarlı Yaklaşımlar: Temiz Üretim ve Eko-Verimlilik, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Yayın No: 693, Ankara
KAYA, Uğur, (2006), İşletme- Doğal Çevre İlişkilerinin Mali Tablolar Aracılığıyla Raporlanması ve Denetimi, Sermaye Piyasası Kurulu, Yayın No:201, Ankara.
GÖNEL, F.D. ve ATABARUT T. (2005), Şirketlerin Yeni Yönetim Aracı: Çevresel Muhasebe, TÜSİAD Yayın No: 2005-06/404, İstanbul.
NEMLİ, Esra, (2000), Çevreye Duyarlı İşletmecilik Ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, İstanbul Sanayi Odası Yayınları, İstanbul.
NEMLİ, Esra, (2004), Sürdürülebilir Kalkınma: Şirketlerin Çevresel ve Sosyal Yaklaşımları, Filiz Kitabevi, İstanbul.
KIRLIOĞLU H. ve CAN, A.Vecdi (1998), Çevre Muhasebesi, Değişim Yayınları, Adapazarı
TÜSİAD, (Türk Sanayicileri ve İşadamları Deneği), (2007), Sanayide AB Çevre Mevzuatına Uyum, Yay.No:TÜSİAD-T/2007-05-440, İstanbul.
Fidan (Erol) M. (2009), Atık Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri, Doktora Tezi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre ve Çevre Yönetimi Kavramları İşletmelerde Çevresel Sorunları Tartışmalı Ders
3 Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, Çevre Yönetim Sistemi Standartları
5 Türkiye’de Çevre Mevzuatı
6 İşletmelerde Çevresel Sorumluluk, Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Sürdürülebilirlik Kavramları
6 VUK'a göre Bilanço Hesaplarında Çevre İle İlgili İşlemler Tartışmalı Ders
6 VUK'a göre Bilanço Hesaplarında Çevre İle İlgili İşlemler Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav
8 VUK'a göre Çevreyle İlgili işlemlerin Gelir Tablosu hesaplarında gösterilmesi Tartışmalı Ders
9 Çevre İle İlgili Maliyet Hesapları Tartışmalı Ders
9 Çevre İle İlgili Maliyet Hesapları Tartışmalı Ders
12 Dünya Standartlarına göre Çevre İle İlgili Faaliyetlerin gösterildiği Hesaplar
12 Dünya Standartlarına göre Çevre İle İlgili Faaliyetlerin gösterildiği Hesaplar
13 Çevreci Raporlama Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması
14 Örnek Olay Çalışması ve Proje Sunumları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. Yazılı Sınav Ders Gösterim Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir Ödev / Proje Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir - - - - - - - - - - - -
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. - - - - - - - - - - - -
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. - - - - - - - - - - - -
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. - - - - - - - - - - - -
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. - - - - - - - - - - - -
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir - - - - - - - - - - - -
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. - - - - - - - - - - - -
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. - - - - - - - - - - - -
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. - - - - - - - - - - - -
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. - - - - - - - - - - - -