Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası | İŞL5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Amaç |
Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek. |
Ders Kaynakları |
Erol EREN; “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Der Yayınları, 2000.
Hayri ÜLGEN ve Kadri MİRZE,“Stratejik Yönetim”, Arıkan Yayınları, 2007. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Ömer Dinçer, Alfa Yayınları, 2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim Düşüncesinin Gelişimi ve Stratejik Yönetim Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Stratejik Yönetim Okulları ve Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Stratejik Yönetimle İlgili Temel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Stratejik Yönetim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Stratejik Analiz: İç ve Dış Çevre Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Stratejilerin Belirlenmesi: Temel Stratejiler ve Kurumsal Stratejler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Rekabet Stratejileri ve Fonksiyonel Stratejiler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Stratejilerin Uygulanması ve Stratejik Kontrol | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerin çevreleri ile ilişkilerini tanıtmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Analitik ve stratejik düşünme becerisi kazandırma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrencilere tepe yönetim kademesinde kullanabilecekleri bilgiler vermek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Strateji düzeylerini tanımlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerin çevreleri ile ilişkilerini tanıtmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analitik ve stratejik düşünme becerisi kazandırma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere tepe yönetim kademesinde kullanabilecekleri bilgiler vermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Strateji düzeylerini tanımlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |