EN
  • Anasayfa
  • MUD5502 Hizmet Pazarlaması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5502 - Hizmet Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hizmet Pazarlaması MUD5502 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramların öğrenilmesi ile hizmet stratejileri geliştirme ve bu stratejileri analiz edebilme becerilerinin kazandırılmasıdır.

Ders İçeriği

Hizmet kavramı, hizmet sektörü, hizmetlerin özellikleri, hizmet pazarlamasında pazarlama karması, hizmetlerde kapasite ve talep yönetimi, hizmet kalitesi, hizmetlerde uluslararasılaşma

Ders Kaynakları Öztürk, S. A. (2021). Hizmet Pazarlaması: Kuram, Uygulama ve Örnekler (18. Basım), Ekin Basım Yayın.
Kozak, N., Aksöz, E. O., Özel, Ç. H. ve Aktaş, E. (2019). Hizmet Pazarlaması: Kavramlar, İlkeler ve Stratejiler, Detay Yayıncılık.
Konularla ilgili makaleler, tezler ve diğer yayınlar.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi Ders
2 Hizmet Kavramı ve Günümüzde Hizmet Sektörü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmetlerin Sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Ders Beyin Fırtınası
5 Hizmet Pazarlamasında Ürün ve Markalaşma Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Hizmet Pazarlamasında Fiyat ve Fiyatlama Stratejileri Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 Hizmet Pazarlamasında İnsan, Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Hizmet Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Hizmet Kalitesi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Hizmetlerde Uluslararasılaşma Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Hizmet Pazarlamasında Örnek Vaka Çalışması Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hizmet pazarlamasında genişletilmiş pazarlama karması öğrenilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hizmet pazarlaması bileşenlerine dair stratejilerin nasıl geliştirileceği öğrenilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hizmet pazarlaması alanında geliştirilen stratejileri analiz edebilme becerisi gelişir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hizmet pazarlamasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi kavranır. Hizmet kalitesi ve hizmetlerde uluslararasılaşmaya yönelik temel bilgiler edinilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramlar tanımlanır ve hizmet sektörünün önemi kavranır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Hizmet pazarlamasında genişletilmiş pazarlama karması öğrenilir. - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması bileşenlerine dair stratejilerin nasıl geliştirileceği öğrenilir. - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması alanında geliştirilen stratejileri analiz edebilme becerisi gelişir. - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlamasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi kavranır. Hizmet kalitesi ve hizmetlerde uluslararasılaşmaya yönelik temel bilgiler edinilir. - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramlar tanımlanır ve hizmet sektörünün önemi kavranır. - - - - - - - - - - - - -