EN
  • Anasayfa
  • MUD5506 İleri Muhasebe I (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5506 - İleri Muhasebe I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Muhasebe I MUD5506 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Ders Veren Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Amaç

Dersin amacı muhasebe alanındaki özellikli konular hakkında detaylı bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Konsolidasyon, nakit akış tablosu, entegre finansal raporlama, kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması, türevler ürünler ve türev olmayan finansal araçlar, yapy zeka ve muhasebe, türkiye sürdrülebilirlik muhasebesi standartları

Ders Kaynakları Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 10 60
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 12 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Ödev 2 Ödev 2 4 1 4
Final Final 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Muhasebenin tarihi, işletme içindeki işlevi, genel kabul görmüş muhasebe kavram ve ilkleri Ders
2 Muhasebenin temel kavramlarının muhasebe uygulamalarında kullanımının irdelenmesi Ders Tartışmalı Ders
3 Temel Finansal Tablolardan bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosunun irdelenmesi Ders Tartışmalı Ders
4 Hesap Kavramı ve Çift Yanlı Muhasebe Yöntemi Ders Tartışmalı Ders
5 Muhasebe Sürecinin örnekler yardımı ile ele alınması Ders Tartışmalı Ders
6 Dönem Sonu İşlemleri I Ders Tartışmalı Ders
7 1. ARA SINAV Problem Çözme
8 Dönem Sonu İşlemleri II Ders Problem Çözme
9 Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Sonu İşlemleri Ders Problem Çözme
10 ÖDEV SUNUMLARI Tartışmalı Ders Sözlü
11 NAKİT AKIM TABLOSUNUN OLUŞTURULMASI VE ANALİZİ Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Kar dağıtım Tablosunun Oluşturulması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Monografi Çözümü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Ödev Sunumu Ders Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Muhasebe Süreçlerini Uygulama becerisini kazanır Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel Finansal Tabloları Hazırlar ve Analiz Edebilir Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Muhasebenin temel ilke ve kavramlarını bilir Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Muhasebe Süreçlerini Uygulama becerisini kazanır 5 4 3 3 - - - - - - - - -
Temel Finansal Tabloları Hazırlar ve Analiz Edebilir 5 4 3 3 - - - - - - - - -
Muhasebenin temel ilke ve kavramlarını bilir 5 4 3 3 - - - - - - - - -
Ortalama Değer 5 4 3 3 - - - - - - - - -