Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Muhasebe I | MUD5506 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Amaç |
Dersin amacı muhasebe alanındaki özellikli konular hakkında detaylı bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Konsolidasyon, nakit akış tablosu, entegre finansal raporlama, kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması, türevler ürünler ve türev olmayan finansal araçlar, yapy zeka ve muhasebe, türkiye sürdrülebilirlik muhasebesi standartları |
Ders Kaynakları |
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan IASB, TURMOB WEB SAYFALARI Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan IASB, TURMOB WEB SAYFALARI Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan IASB, TURMOB WEB SAYFALARI Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan IASB, TURMOB WEB SAYFALARI |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 12 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebenin tarihi, işletme içindeki işlevi, genel kabul görmüş muhasebe kavram ve ilkleri | Ders |
2 | Muhasebenin temel kavramlarının muhasebe uygulamalarında kullanımının irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Temel Finansal Tablolardan bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosunun irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Hesap Kavramı ve Çift Yanlı Muhasebe Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Muhasebe Sürecinin örnekler yardımı ile ele alınması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Dönem Sonu İşlemleri I | Ders Tartışmalı Ders |
7 | 1. ARA SINAV | Problem Çözme |
8 | Dönem Sonu İşlemleri II | Ders Problem Çözme |
9 | Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Sonu İşlemleri | Ders Problem Çözme |
10 | ÖDEV SUNUMLARI | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | NAKİT AKIM TABLOSUNUN OLUŞTURULMASI VE ANALİZİ | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Kar dağıtım Tablosunun Oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Monografi Çözümü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Ödev Sunumu | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe Süreçlerini Uygulama becerisini kazanır | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel Finansal Tabloları Hazırlar ve Analiz Edebilir | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Muhasebenin temel ilke ve kavramlarını bilir | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Süreçlerini Uygulama becerisini kazanır | 5 | 4 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel Finansal Tabloları Hazırlar ve Analiz Edebilir | 5 | 4 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Muhasebenin temel ilke ve kavramlarını bilir | 5 | 4 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |