| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Muhasebe II | MUD5507 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Düz anlatım Ödev Tartışma |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, muhasebe uygulamalarının teorik dayanaklarını derinlemesine ele almak, muhasebe süreçlerini ve döngüsünü detayları ile öğrenmek ve uygulamak son olarak güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
Muhasebenin Temel Kavramları Muhasebe Teorileri Muhasebe Döngüsü Uygulamalı Maliyet ve Gelir Hesaplarının detaylı işleyişi Muhasebe ve Etik Dijitalleşme ve Muhasebe Sürdrülebilirlik ve Muhasebe Etki Muhasebesi |
| Ders Kaynakları |
internet kaynakları ve veri tabanları, ulusal ve uluslararası dergiler
Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe" Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe" Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe" Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe" Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe" Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe" |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Muhasebenin Önemi | Tartışmalı Ders |
| 3 | MUHASEBE VE ETİK | Tartışmalı Ders |
| 3 | Muhsebenin Temel kavram ve İlkeleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Bilanço Nedir ve fonksiyonları nelerdir | Tartışmalı Ders |
| 4 | Muhasebe Teorileri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Gelir tablosu nedir ? Unsurları nelerdir? | Tartışmalı Ders |
| 5 | Muhasebe Etiği ve Kültürü | Tartışmalı Ders |
| 6 | Nakit Akış Tablosu | Tartışmalı Ders |
| 6 | Finansal ve Finansal Olmayan Muhasebe Raporları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Stoklar | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Rapolaması | Tartışmalı Ders |
| 8 | Alacaklar | Tartışmalı Ders |
| 8 | 1. Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Maddi ve maddi olmayan Duran Varlıklar | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kripto Varlıkların Raporlanması | Tartışmalı Ders |
| 10 | Borçlar | Tartışmalı Ders |
| 10 | Yapay Zeka ve Muhasebe Uygulamalarına Etkisi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Özkaynaklar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Muhasebe Mesleği ve Yetkinlikleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Varlık ve Kaynakların Değerlemesi | Tartışmalı Ders |
| 12 | ETKİ Muhasebesi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Mizan , bilanço ve gelir tablosu oluşturma | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Ödev Sunum | Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
| 14 | VAKA ÇÖZÜMLERİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Ödev Sunum | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 15 | VAKA ÇÖZÜMLERİ 2 | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci Muhasebenin temel kavramları ve teorisi hakkında derinlemesine bilgi edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Dersi alan öğrenci muhasebe dönem sonu işlemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Dersi alan öğrenci Değerleme hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Dersi alan öğrenci bilanço sonrası işlemler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci Muhasebenin temel kavramları ve teorisi hakkında derinlemesine bilgi edinir. | 5 | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | ;
| Dersi alan öğrenci muhasebe dönem sonu işlemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | ;
| Dersi alan öğrenci Değerleme hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | ;
| Dersi alan öğrenci bilanço sonrası işlemler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 |