EN
  • Anasayfa
  • BSM305 Sulama Mühendisliğinin Temel İlkeleri (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BSM305 - Sulama Mühendisliğinin Temel İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sulama Mühendisliğinin Temel İlkeleri BSM305 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Amaç

Yüzey ve basınçlı sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirebilmek için gerekli olan temel konular (toprak-bitki-su ilişkileri, sulama suyu ihtiyacı, sulama yöntemleri ana başlıkları altında) hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak ve sulama sistemlerinin tasarımına hazırlamaktır.

Ders İçeriği

Toprak-bitki-su ilişkisini kavrayabilmek. Her sulamada uygulanacak suluma suyunu hesaplayabilmek.

Ders Kaynakları 1.Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 2012. Sulama. Anakara Üniv. Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1592, Ders Kitabı: 544, Ankara, s: 291. 2.Israelsen, O. W., Hansen, W.E., 1962. Irrigation Princeples and Practices. Utah State University, Logan, Utah. 3.James, L.G., 1988. Principles of Farm Irrigation System Design. John Wiley & Sons, Inc., New York, USA.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 5 15
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 97
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, Dünya ve Türkiye’ de sulama, sulama yöntemi ve sulama sistemi kavramları Ders
2 Sulama sistemlerinin işletilmesi yöntemleri Ders
3 Toprak-bitki-su ilişkileri Ders
3 Toprak-bitki-su ilişkileri Ders
3 Toprak-bitki-su ilişkileri Ders
6 Sulama suyu ihtiyacı; bitki su tüketimi, bitki katsayısı Ders
7 Sulama randımanı, etkili yağış, her sulamada uygulanacak sulama suyu miktarı, sulama aralığı, sistem kapasitesi Ders
8 Ara sınav (Sulama zamanının planlanması) Ders
9 Sulama zamanının planlanması Ders
10 Örnek soru çözümleri Ders
10 Örnek soru çözümleri Ders
12 Sulama yöntemlerinin seçilmesinde etkili olan etmenler Ders
13 Yüzey sulama yöntemlerine genel bakış Ders
14 Basınçlı sulama yöntemlerine genel bakış Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sulama yönünden toprak-bitki-su ilişkilerini açıklayabilme; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yüzey ve basınçlı sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için sulamaya ilişkin temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bitki su tüketiminin hesabı ve sulama programlama konusunda beceri sahibi olabilme; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sulama yönünden toprak-bitki-su ilişkilerini açıklayabilme; 3 5 5 3 1 4 2 2 5 4 3 3 2
Yüzey ve basınçlı sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için sulamaya ilişkin temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme; 4 5 5 5 1 5 3 3 5 5 3 3 2
Bitki su tüketiminin hesabı ve sulama programlama konusunda beceri sahibi olabilme; 5 5 4 4 1 3 2 3 3 3 3 3 2